Otse põhisisu juurde

Arpanetist Facebookini - Interneti kujunemislugu

Tänane jutt on kahest nähtust interneti ajaloost ...


 IBM


International Business Machines ilmus 1924. aastal uue ettevõtte nimena, mis loodi kolme ettevõtte ühinemise tulemusena. Tulevase IBMi lõi Charles Flint 1900. aastal, ettevõte kandis nime International Time Recording ja tegeles kellade tootmisega. 1911. aastal ilmus Computing Tabulating and Recording Company (CTR).
Rahvusvaheliste ärimasinate nimetus võeti kasutusele 1917. aastal CTR Kanada haru jaoks. Kuni II maailmasõjani oli IBMi põhitegevuseks perfokaardilehtede tootmine. Siis oli see väga edumeelne ettevõte, mille sissetulekud olid dünaamiliselt kasvavad. 
Täna International Business Machines (IBM) on ülemaailmne tehnoloogiaettevõte, mis pakub riistvara, tarkvara, pilvepõhiseid teenuseid ja kognitiivset arvutust.
IBM - IBM Research Brazil | Trust-ITServices

TETRIS

Tetris on videomäng, mis on ilmunud Moskvas. Vene teadlane Aleksei Pajitnov töötab välja Tetrise esimese versiooni Electronika aastal 1960. Aastal 1985 Tetris kantakse IBM-i arvutisse ja  ta levib kiiresti kogu Nõukogude Liidus. Videomängu kujundaja ja kirjastaja Henk Rogers avastab Tetrise Las Vegase messil ja on mängu kohe haakunud. Nelja aasta pärast Tarkvara väljaandjate ühendus annab Tetrisele välja neli tipptasemel tarkvaraauhinda, mida toona peeti tarkvaratööstuse "Oscariteks", samal ajal müüakse üle 35 miljoni eksemplari. Aastal 1993 Tetrisest saab esimene videomäng.
Tänapäeval Tetris ei ole rohkem aktuaalne. Mäng eksisteerib vaid veebiportaalis. 

Tetris gameplay - YouTube
alexey-pajitnov-tetris-creator-1274×849 – BookPeopleAlexey Pajitnov

Kasutatud allikad:
https://www.cbronline.com/what-is/what-is-ibm-4950406/
https://www.ibm.com/ibm/history/history/history_intro.html
https://www.trust-itservices.com/portfolio/partnership/ibm-ibm-research-brazil
https://tetris.com/history-of-tetris
 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

IT juhtimine ja riskihaldus

Mark Zuckerberg    Mark Elliot Zuckerberg on Ameerika Ühendriikide ettevõtja, Facebooki kaasasutaja koos Harvardi kaastudengite Dustin Moskovitzi, Eduardo Saverini ja Chris Hughesiga. Zuckerberg on Facebooki tegevjuht ja juhatuse esimees. Ta omab ettevõttes 24-protsendilist osalust.  Zuckerbergil tekkis huvi arvutite vastu juba varajases eas; umbes 12-aastaselt kasutas ta Atari BASIC-i sõnumiprogrammi loomiseks, mille ta nimetas "Zucknet". Tema vanemad palkasid eraarvutiõpetaja David Newmani kord nädalas majja ja töötama Zuckerbergiga. Hiljem õppis Zuckerberg New Hampshire'is eksklusiivses ettevalmistuskoolis Phillips Exeteri akadeemias. Seal näitas ta vehklemises annet, saades kooli meeskonna kapteniks. Ta paistis silma ka kirjanduses, pälvides klassiku diplomi. Pärast Exeteri lõpetamist 2002. aastal astus Zuckerberg Harvardi ülikooli. Pärast teist aastat lõpetas Zuckerberg ülikooli, et pühenduda täiskohaga oma uuele ettevõttele Facebook.  Zuckerberg ja tema sõbrad Dusti

Arendus- ja ärimudelid

Arendusmudel Kosemudel (Waterfall) Kosemudelit  kasutati selliste ettevõtterakenduste väljatöötamiseks nagu kliendisuhete haldamise ( CRM ) süsteemid, personalijuhtimissüsteemid ( HRMS ), tarneahelate juhtimissüsteemid, varude haldamise süsteemid, jaemüügikettide müügipunktide süsteemid jms. Sellist  süsteemi  kasutati tarkvara arendamisel märkimisväärselt kuni  2000.  a astani. Kosemudel on lihtne ja hõlpsasti mõistetav ning kasutatav. Mudeli jäikuse tõttu on seda lihtne hallata - igal etapil on konkreetsed tulemused ja ülevaatusprotsess. Selles mudelis töödeldakse ja lõpetatakse etappe ükshaaval. Faasid ei kattu. Mudel sobib hästi väiksemate projektide jaoks, kus nõuded on selgelt määratletud ja väga hästi mõistetavad. On olemas mõningaid piirkondi, kus jätkuvalt eelistati kosemudelit: -   Mõelgem süsteemile, kus inimese elu on piiril, kus süsteemi rike võib põhjustada ühe või mitu surma.  -   Mõnes riigis võivad sellised äpardused viia vastutusega inimeste vangistamiseni.  -   Mõelg