Otse põhisisu juurde

Noppeid IT ajaloost

 Tänane jutt on IT plaanidest ning ideest, millest asja ei saanud ...


1. Charles Babbage ja tema diferentsmasin.

Charles Babbage (1791-1871) oli inglse matemaatik, inseneer, filoloof ja leituja, kellele omistatakse esimene autimaatne digitaalne arvuti.

Charles Babbage - Wikipedia

Ta alustas diferentsmasinaga tegeleda 1822. aastal. Prototüübie osad, millidest mõned on teadusajaloomuuseumis Oxfordis, aitasid välja arendada esimese automaatse kalkulaatori, mis on jäänud lõpetamata. Kalkulaator pidi koostama 25000 mehaanika osast, kaaluma 13,6 tonni ja olema 2,4 meetri kõrgus.

Babbage'i diferentsmasin, 1832


2. Charles Babbage ja tema analüütiline arvutusmasin.

Peale diferetsmasinat aastal 1834 hakkas Babbage kavandama keerukamat arvutusmasinat, mille nimi on analüütiline masin. Täisauromaatset arvutusmasinat saab programmeerida kasutades perforeeetitud kaarte ja see on põhiline erinevus kage masina vahel. Kahjuks, "analüütiline arvutusmasin" ei olnud lõpetatud projekt, see oli pigmeo kogum, millega Charles tegeles kunt oma surmani. 

Masin pidi töötama järgmiselt: inimene loop algusel ainult programmi, siis sisestab masinasse programmi kaartidelt ja siis laseb töötada. Analüütiline arvutusmasin peaks olema esimene mehaaniline seade, mis oleks vastanud Turingi masina tingimustele ning kasutaks samu võtteid, nagu meie tänapäeva arvuti: järjestikune programmi täitmine, hargtöötlus. 

Analüütilise arvutusmasina mudel.


3. Nexus Q

Nexus Q on Google`i välja töötatud (27.06.2012) digitaalne meediumipleier. Nexus Q loda Google`i veebimeedia pakkumiseks, nt Google Play muusika/filmid/TV ning YouTube. Nexus Q sai pärast kriitikutelt vastakaid ülevaateid. Kuigi selle ainulaadset sfäärilist disaini kiideti, kritiseeriti Nexus Q-d selle funktsionaalsuse puudumise tõttu võrreldes sarnaste seadmetega nagu Apple TV. Samuti kritiseeriti Nexus Q ebaselget turupositsiooni, kuna selle hind oli oluliselt kõrgem kui konkureerivate laiemate võimalustega meediumipleieritel.

Nexus Q


Kasutatud allikad:

https://www.britannica.com/biography/Charles-Babbage

https://www.fourmilab.ch/babbage/contents.html

https://www.zdnet.com/article/what-happened-to-googles-nexus-q/

https://www.nytimes.com/2012/08/09/technology/google-goes-back-to-the-drawing-board-for-nexus-q.html

 

 

 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

IT juhtimine ja riskihaldus

Mark Zuckerberg    Mark Elliot Zuckerberg on Ameerika Ühendriikide ettevõtja, Facebooki kaasasutaja koos Harvardi kaastudengite Dustin Moskovitzi, Eduardo Saverini ja Chris Hughesiga. Zuckerberg on Facebooki tegevjuht ja juhatuse esimees. Ta omab ettevõttes 24-protsendilist osalust.  Zuckerbergil tekkis huvi arvutite vastu juba varajases eas; umbes 12-aastaselt kasutas ta Atari BASIC-i sõnumiprogrammi loomiseks, mille ta nimetas "Zucknet". Tema vanemad palkasid eraarvutiõpetaja David Newmani kord nädalas majja ja töötama Zuckerbergiga. Hiljem õppis Zuckerberg New Hampshire'is eksklusiivses ettevalmistuskoolis Phillips Exeteri akadeemias. Seal näitas ta vehklemises annet, saades kooli meeskonna kapteniks. Ta paistis silma ka kirjanduses, pälvides klassiku diplomi. Pärast Exeteri lõpetamist 2002. aastal astus Zuckerberg Harvardi ülikooli. Pärast teist aastat lõpetas Zuckerberg ülikooli, et pühenduda täiskohaga oma uuele ettevõttele Facebook.  Zuckerberg ja tema sõbrad Dusti

Arendus- ja ärimudelid

Arendusmudel Kosemudel (Waterfall) Kosemudelit  kasutati selliste ettevõtterakenduste väljatöötamiseks nagu kliendisuhete haldamise ( CRM ) süsteemid, personalijuhtimissüsteemid ( HRMS ), tarneahelate juhtimissüsteemid, varude haldamise süsteemid, jaemüügikettide müügipunktide süsteemid jms. Sellist  süsteemi  kasutati tarkvara arendamisel märkimisväärselt kuni  2000.  a astani. Kosemudel on lihtne ja hõlpsasti mõistetav ning kasutatav. Mudeli jäikuse tõttu on seda lihtne hallata - igal etapil on konkreetsed tulemused ja ülevaatusprotsess. Selles mudelis töödeldakse ja lõpetatakse etappe ükshaaval. Faasid ei kattu. Mudel sobib hästi väiksemate projektide jaoks, kus nõuded on selgelt määratletud ja väga hästi mõistetavad. On olemas mõningaid piirkondi, kus jätkuvalt eelistati kosemudelit: -   Mõelgem süsteemile, kus inimese elu on piiril, kus süsteemi rike võib põhjustada ühe või mitu surma.  -   Mõnes riigis võivad sellised äpardused viia vastutusega inimeste vangistamiseni.  -   Mõelg

Arpanetist Facebookini - Interneti kujunemislugu

Tänane jutt on kahest nähtust interneti ajaloost ...  IBM International Business Machines ilmus 1924. aastal uue ettevõtte nimena, mis loodi kolme ettevõtte ühinemise tulemusena. Tulevase IBMi lõi Charles Flint 1900. aastal, ettevõte kandis nime International Time Recording ja tegeles kellade tootmisega. 1911. aastal ilmus Computing Tabulating and Recording Company (CTR). Rahvusvaheliste ärimasinate nimetus võeti kasutusele 1917. aastal CTR Kanada haru jaoks. Kuni II maailmasõjani oli IBMi põhitegevuseks perfokaardilehtede tootmine. Siis oli see väga edumeelne ettevõte, mille sissetulekud olid dünaamiliselt kasvavad. Täna International Business Machines (IBM) on ülemaailmne tehnoloogiaettevõte, mis pakub riistvara, tarkvara, pilvepõhiseid teenuseid ja kognitiivset arvutust. TETRIS Tetris on videomäng, mis on ilmunud Moskvas. Vene teadlane Aleksei Pajitnov töötab välja Tetrise esimese versiooni Electronika aastal 1960. Aastal 1985 Tetris kantakse IBM-i arvutisse ja  ta levib kiiresti k