Otse põhisisu juurde

Arendus- ja ärimudelid


Arendusmudel

Kosemudel (Waterfall)

Kosemudelit kasutati selliste ettevõtterakenduste väljatöötamiseks nagu kliendisuhete haldamise (CRM) süsteemid, personalijuhtimissüsteemid (HRMS), tarneahelate juhtimissüsteemid, varude haldamise süsteemid, jaemüügikettide müügipunktide süsteemid jms. Sellist süsteemi kasutati tarkvara arendamisel märkimisväärselt kuni 

2000. aastani.

Kosemudel on lihtne ja hõlpsasti mõistetav ning kasutatav.

Mudeli jäikuse tõttu on seda lihtne hallata - igal etapil on konkreetsed tulemused ja ülevaatusprotsess.

Selles mudelis töödeldakse ja lõpetatakse etappe ükshaaval. Faasid ei kattu.

Mudel sobib hästi väiksemate projektide jaoks, kus nõuded on selgelt määratletud ja väga hästi mõistetavad.

On olemas mõningaid piirkondi, kus jätkuvalt eelistati kosemudelit:

- Mõelgem süsteemile, kus inimese elu on piiril, kus süsteemi rike võib põhjustada ühe või mitu surma. 

- Mõnes riigis võivad sellised äpardused viia vastutusega inimeste vangistamiseni. 

- Mõelgem süsteemile, kus aeg ja raha olid teisejärgulised kaalutlused ja inimeste ohutus oli esimene.

Tänapäeva maailmas on juga mudel asendatud teiste mudelitega, näiteks iteratiivne ja vilgas.

 

Kasutatud allikad:

http://tryqa.com/what-is-waterfall-model-advantages-disadvantages-and-when-to-use-it/#Examples_of_Waterfall_Model



Ärimudel


Pay what you can (PWYC) on mittetulunduslik või mittetulunduslik ärimudel, mis ei sõltu kaupade kehtestatud hindadest, vaid palub klientidel maksta, mida nad enda arvates toote või teenuse jaoks väärt on

Andes ostjatele võimaluse ja vabaduse otsustada, mille eest nad on nõus maksma, võib olla väga edukas, see välistab konservatiivse hinnakujunduse küsimused. Ostjaid köidab asjaolu, et nad ei ole kohustatud toote eest teatud hinda maksma, see välistab kõik esemed, mis põhjustavad kauba tarbija silmis ülehindamise, seejärel saab klient ise otsustada, mida toode tegelikult väärt on.

 

Kasutatud allikad:

https://en.wikipedia.org/wiki/Pay_what_you_can

 

 

 

 

 

 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

IT juhtimine ja riskihaldus

Mark Zuckerberg    Mark Elliot Zuckerberg on Ameerika Ühendriikide ettevõtja, Facebooki kaasasutaja koos Harvardi kaastudengite Dustin Moskovitzi, Eduardo Saverini ja Chris Hughesiga. Zuckerberg on Facebooki tegevjuht ja juhatuse esimees. Ta omab ettevõttes 24-protsendilist osalust.  Zuckerbergil tekkis huvi arvutite vastu juba varajases eas; umbes 12-aastaselt kasutas ta Atari BASIC-i sõnumiprogrammi loomiseks, mille ta nimetas "Zucknet". Tema vanemad palkasid eraarvutiõpetaja David Newmani kord nädalas majja ja töötama Zuckerbergiga. Hiljem õppis Zuckerberg New Hampshire'is eksklusiivses ettevalmistuskoolis Phillips Exeteri akadeemias. Seal näitas ta vehklemises annet, saades kooli meeskonna kapteniks. Ta paistis silma ka kirjanduses, pälvides klassiku diplomi. Pärast Exeteri lõpetamist 2002. aastal astus Zuckerberg Harvardi ülikooli. Pärast teist aastat lõpetas Zuckerberg ülikooli, et pühenduda täiskohaga oma uuele ettevõttele Facebook.  Zuckerberg ja tema sõbrad Dusti

Arpanetist Facebookini - Interneti kujunemislugu

Tänane jutt on kahest nähtust interneti ajaloost ...  IBM International Business Machines ilmus 1924. aastal uue ettevõtte nimena, mis loodi kolme ettevõtte ühinemise tulemusena. Tulevase IBMi lõi Charles Flint 1900. aastal, ettevõte kandis nime International Time Recording ja tegeles kellade tootmisega. 1911. aastal ilmus Computing Tabulating and Recording Company (CTR). Rahvusvaheliste ärimasinate nimetus võeti kasutusele 1917. aastal CTR Kanada haru jaoks. Kuni II maailmasõjani oli IBMi põhitegevuseks perfokaardilehtede tootmine. Siis oli see väga edumeelne ettevõte, mille sissetulekud olid dünaamiliselt kasvavad. Täna International Business Machines (IBM) on ülemaailmne tehnoloogiaettevõte, mis pakub riistvara, tarkvara, pilvepõhiseid teenuseid ja kognitiivset arvutust. TETRIS Tetris on videomäng, mis on ilmunud Moskvas. Vene teadlane Aleksei Pajitnov töötab välja Tetrise esimese versiooni Electronika aastal 1960. Aastal 1985 Tetris kantakse IBM-i arvutisse ja  ta levib kiiresti k